Pagini

Wednesday, January 4, 2012

Despre ce dieta am tinut I


Cele ce urmeaza sunt spicuiri dintr-un jurnal pe care l-am tinut pe perioada dietei si in care am scris, din cand in cand, ganduri care mi s-au parut interesante:


"Noi, cei cu tendinte spre obezitate, avem 2 mari componente care ne genereaza cresterea in greutate:
1. componenta genetica
2. componenta psihologica
Intre aceste doua componente singura pe care o putem controla este cea psihologica, ceea ce, la un mic calcul injineresc, ne confera sanse de reusita de 50% sa slabim atunci cand reusim sa o controlam.
Daca putem sa gasim o motivatie foarte puternica, daca reusim sa ne disciplinam, daca reusim sa fim perseverenti si rabdatori... sansele cresc foarte tare (asta ca sa nu zic exponential). Insa toate aceste elemente obligatorii intr-o calatorie de dieta tin tot de psihologie, ceea ce inseamna ca le putem controla.
Ziceam eu la un moment dat ca mantra celor care vor sa slabeasca este VREAU, STIU, POT! Ea trebuie folosita exact in ordinea asta! De ce?
VREAU este verbul care da motivatia. "Vreau pentru ca ..." Cu cat motivul pentru care vreau sa slabesc este mai departe de acceptarea din partea societatii, mai departe de admiratia din partea celorlalti, mai departe de de tot ceea ce se petrece in jurul nostru, cu atat motivatia este mai puternica.
STIU: este verbul care ma determina sa fac munca de cercetator in materie de nutritie si psihologie, astfel incat sa acumulez cat mai multa informatie necesara pentru a putea trece peste obstacolele ce se ivesc in calatoria numita dieta. Frustrarile, platourile, alimentele interzise, ancorele emotionale fata de alimente, lipsa anagajarii energiilor psihice si fizice, toate pot fi depasite daca stii din ce cauza apara si daca te cunosti foarte bine astfel incat sa negociezi cu tine extrem de eficient in momentul in care ele incep sa se manifeste.
POT este verbul care incepe sa vibreze in momentul in care VREAU si STIU sunt indeplinite. Pot este plin de incredere si el se manifesta doar atunci cand sunt sigura ca vreau si sunt sigura ca stiu cum sa ajung la telul meu. Cand POT incepe sa se manifeste... aproape nimic nu mai sta in calea catre tinta. Si aici nu e vorba doar de dieta, dar suntem pe acest site pentru o dieta. Pot este un verb extrem de puternic, a carui vibratie confera siguranta in actiune. El reprezinta o atitudine. E atitudinea pozitiva, e credinta reusitei si este esential sa fie bine sustinut de vreau si stiu. El este cel care angajeaza energiile mentale si fizice in procesul care urmeaza sa se desfasoare (indiferent de natura procesului). Este un verb subtil care trebuie sa se manifeste in interiorul persoanei. Nu este de ajuns sa-l repeti zilnic, trebuie sa-l simti la niveluri energetice interioare.


Acum... 
Psihologic vorbind, tot comportamentul nostru este legat de 2 emotii foarte puternice: suferinta si placerea. Toate actiunile noastre in viata sunt legate de aceste emotii, ambele fiind extrem de puternice. Ambele se pot transforma in dusmanii nostrii sau in aliatii nostri.
Daca fugim de curent electric pentru ca stim ca ne poate provoca suferinta, catre ciocolata alergam in cea mai mare viteza pentru ca stim ca ne provoaca placere. Intrebarea este: de unde stim? Raspunsul este din experientele noastre traite de-a lungul acestei vieti.
In dieta, ceea ce trebuie noi sa facem, este sa daramam ancora emotionala fata de dulciuri si sa cream o alta ancora emotionala fata de alimente mai sanatoase, nu de alta dar o viata intreaga de-aici inainte trebuie sa continuam sa manacam altfel. Eu am daramat, in 9 luni de dieta, ancora emotionala fata de dulciuri prin inlocuirea cu cea fata de porridge-ul meu cu cacao (care asa cum il fac eu seamana foarte tare cu o budincuta de ciocolata, doar ca nu contine drogul alb numit zahar). Asta se numeste modificare de convingere: am daramat convingerea ca dulciurile sunt cele care imi produc o stare de bine si am inlocuit-o cu convingerea ca porridge-ul este cel care-mi produce o stare de bine. "

No comments:

Post a Comment